با وجود اینکه حتی بسیاری از ما بیمه شخص ثالث داریم در هنگام رانندگی در خیابان های شلوغ از قرار گرفتن در پشت یا کنار خودروهای لوکس چند صد میلیونی اجتناب می کنیم.
دلیل این کار نیز کاملا مشخص است چرا که با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور و افزایش شدید قیمت خودروها و قطعات و لوازم جانبی آن ها علی الخصوص خودروهای لوکس و وارداتی کسی حتی با وجود بیمه شخص ثالث نیز توانایی پرداخت خسارات وارده را نداشته و تصادف با چنین خودروهایی می تواند یک ضرر چند صد میلیونی وارد کند.
بر اساس اعلام واحد روابط عمومی مرکز مشاوره و انتخاب آنلاین بیمه ازکـی، در هنگام تصادف یک خودرو معمولی با یک خودرو لوکس گران قیمت، طرفین تصادف ممکن است تصورات اشتباهی از پیشامد داشته باشند؛ راننده خودرو معمولی که مقصر تصادف است، ممکن است با وجود دارا بودن بیمه شخص ثالث، به دلیل محدود بودن سقف جبران خسارت غیر جانی بیمه خود، تصور کند که باید مبلغ زیادی پرداخت کند و ضرر مالی سنگینی متوجه‌اش شده است. از سوی دیگر، راننده خودرو لوکس حادثه دیده هم ممکن است تصور کند تمام خسارت وارد شده بر عهده مقصر است.
در صورتی که طرفین تصادف اطلاع دقیق و درست از قوانین بیمه‌ای به ویژه بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و. تصادفات رانندگی داشته باشند کنترل استرس، خشم و پیامدهای بعدی راحت تر صورت می گیرد
روابط عمومی ازکی افزود: بر اساس قانون بیمه شخص ثالث که سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، حداکثر قیمت خودروهای گران قیمت در جبران خسارت توسط بیمه‌های شخص ثالث، نصف دیه یک مرد مسلمان در ماه‌های حرام در نظر گرفته می‌شود. با این حساب، در سال جاری حداکثر قیمت در نظر گرفته شده، برابر نصف 308میلیون تومان، یعنی 154میلیون تومان در نظر گرفته خواهد شد و خسارت از طرف شرکت صادرکننده بیمه شخص ثالث خودرو مقصر، براساس نسبتی از این مبلغ محاسبه می‌شود.

پس اگر خودرو شما با سقف جبران خسارت غیرجانی بیمه شخص ثالث، 10 میلیون تومان باشد و با یک خودرو پورشه یک میلیارد تومانی تصادف کردید و 80 میلیون تومان خسارت وارد کردید، از ترس توقیف اموال و حبس در زندان متواری نشوید، خیال‌تان راحت باشد که بر اساس قانون جدید، بیمه شما تنها موظف به پرداخت مبلغ خسارت قابل جبران از طرف شما، معادل 12میلیون و 320 هزار تومان می‌شود که 10میلیون تومان آن را بیمه شخص ثالث شما پوشش می‌دهد و مبلغ 2میلیون و 320هزار تومان را باید از جیب بپردازید.
اما در این صورت تکلیف مالک خودرو لوکس خسارت دیده چه می‌شود؟ در این شرایط، اگر مالک خودرو خسارت دیده دارای بیمه بدنه باشد، می‌تواند باقی خسارت را از طریق بیمه بدنه پوشش دهد و در غیر اینصورت، نمی‌تواند بابت این بخش از حقوق خود، مطالبه‌ای از مالک خودرو مقصر یا شرکت بیمه‌ای شخص ثالث آن داشته باشد.
در این شرایط و با توجه به افزایش قیمت خودروهای لوکس کارشناسان توصیه می کنند که سقف جبران خسارت‌های غیر جانی بیمه شخص ثالث افزایش یابد. همچنین به مالکان خودروهای لوکس نیز توصیه می شود که بیمه بدنه مناسبی برای خودروهای خود انتخاب کنند.

اخبار خودرو

آگهی خودرو

خودرو

خودرو

خودرو


کارکده بیمه ,خودرو ,خسارت ,لوکس ,تصادف ,خودروهای ,خودروهای لوکس ,بیمه بدنه ,مالک خودرو ,جبران خسارت ,خودرو لوکس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

iran_buorse_se7en سایت خرید ملک در ترکیه یادگیری زبان انگلیسی با مانامو اصفهان کاکتوس: عرضه کننده انواع کاکتوس و ساکولنت مقالات سئو پیسی گیم اپ مرجع دانلود برنامه و بازی کامپیوتر معرفی کالا لاله ♕♕♕taimaz♕♕♕ فرش شادمان